Hledáme nové kolegy!

Informace jsou každodenní součástí našeho života. Správné a přesné informace dokonce mohou rozhodovat o bytí či nebytí, nejen jednotlivce. Možná to zní trochu dramaticky, ale pro svou práci a správné rozhodnutí potřebujete vyhodnotit zdroje, které máte k dispozici, a správně je použít.

externí autořiexterní autoři
SoftwareSoftware
16.05.2011 13:04:0016.05.2011 13:04:00

externí autoři

externí přispěvatelé magazínu softwarový QUAS

Microsoft

Články o různých produktech Microsoft, které nemají vlastní seriály
  1. Sedm důvodů pro Microsoft Office 2007 SB Edition
  2. Správný čas pro Microsoft Office 2007!
  3. Windows Product Activation
  4. Microsoft Expression 2
  5. SBS, EBS… aneb naše malé už i pro velké
  6. Jak dlouho si vystačíte se starými verzemi
  7. Migrace ze SourceSafe na Team Foundation Server
  8. Fenomén Windows 7
  9. Office 2007 a Vy
  10. Windows Vista a Visual Studio
  11. Dobře upletená síť
  12. SQL Server – mozek vaší organizace: Postarejte se o něj!
  13. Windows 7? Teď je ještě stihnete!
  14. Windows 7 - další dotek...
  15. Co to pořád s těmi licencemi máte?!
  16. Dokonalá komunikace
  17. Windows Essential Business Server
  18. Virtualizace ve sféře Small Businessu
  19. Windows Server 2008 R2
  20. Instalace Exchange Serveru 2010
  21. Exchange Server 2010
  22. Group Policy Preferences: báječný doplněk vašich politik!
  23. Novinky v Team Foundation Serveru 2010
  24. SharePoint – velká posila vašeho týmu
  25. BPOS: vskutku atraktivní hostitel
  26. Office 2010 ve firmě i doma,zadarmo i za peníze
  27. Expression Studio 4 Web Professional skoro zadarmo?
  28. Už není proč čekat: SharePoint 2010
  29. Nový způsob komunikace – Office Communicator, Live Meeting
  30. Licence pro desktopy v datacentrech: VDA, VDI, VECD
  31. BI, SQL a Excel
  32. Visual Studio Team Foundation Server 2010
  33. Business Inteligence pro každého: PowerPivot
  34. Visual Studio Test Professional 2010
  35. Enrollment for Education Solutions (EES)
  36. Internet Explorer 9
  37. Forefront Endpoint Protection 2010 - cesta k optimalizaci provozu desktopů
  38. Zcela jiný pohled na zabezpečení dat
  39. Bezpečnost, dostupnost, výkon
  40. Mějte informace po ruce. V SharePointu.
  41. Průvodce městem E CAL Town
  42. Aplikační servery v cloudu – vítaná změna podmínek
  43. Produkty System Center pro vaše pohodlí
  44. Opalis(ace)
  45. Úspory v datových centrech
  46. Office 365 aneb produktivita mezi nebem a zemí
  47. Jak vybrat licenční model pro poskytování IT služeb?
  48. Požadavky v organizaci a jejich vyřízení
  49. Dodejte své firmě energii jádra!
  50. Windows Server 2008 R2
  51. Exchange Server 2010 – víc než jen Mail Server
  52. Microsoft SharePoint 2010
  53. LYNC Standard CAL jako součást CORE CAL
  54. Forefront Endpoint Protection 2010
  55. SCCM: Chodí to dobře. A seje to!
  56. Microsoft Visual Studio LightSwitch
  57. Windows Intune
  58. Microsoft Product Activation
  59. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích.
  60. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích PODRUHÉ.
  61. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích POTŘETÍ.
  62. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích POČTVRTÉ.
  63. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích Q & A.
  64. Síla mraku výhodně
  65. Office 365 s ostružinkou
  66. Studenti a legální software
  67. Mráčky a zase mráčky
  68. System Center 2012: licenční změny
  69. CRM? Zapomeňte na písmeno C
  70. Komunikace 21. století pro všechny…
  71. Co nikdy nedělat s SBS 2008/2011
  72. Slevy pro vývojáře
  73. VDI je cesta. Ale k čemu?
  74. Ochrana obsahu a informací – je to i pro mě?
  75. Active Directory Right Management Services – licence
  76. Windows Intune – efektivní správa koncových zařízení, která nejsou pod jednou střechou
  77. Lék na nemoci vývoje – je na co se těšit!
  78. Nástupce Windows SBS 2011 – Windows Server 2012 Essentials
DAQUAS
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

Mějte informace po ruce. V SharePointu.

Informace jsou každodenní součástí našeho života. Správné a přesné informace dokonce mohou rozhodovat o bytí či nebytí, nejen jednotlivce. Možná to zní trochu dramaticky, ale pro svou práci a správné rozhodnutí potřebujete vyhodnotit zdroje, které máte k dispozici, a správně je použít.

Jistě jste byli svědky (nebo přímými účastníky) přípravy na schůzku nebo poradu, třeba pracovního týmu. Vytiskli jste si podklady, abyste je měli po ruce. Většinou nebyly na jednom místě, takže jste je museli složitě dohledávat – v mailu, v počítači nebo na síti. V takové situaci je snadné na nějaký dokument, tabulku nebo třeba mail s podstatnou informací zapomenout. Jako na potvoru se většinou jedná zrovna o tu informaci, která je nejvíce potřeba.

Pokud pracujete v týmu, součinnost všech jeho členů je naprosto nezbytná pro jeho správnou funkci. Potřebujete správným způsobem spolu komunikovat a informace si vyměňovat. Samozřejmě, že večerní meeting týmu při skleničce vede k jeho utužení, ale v ranních hodinách komunikace už patrně ztrácí na efektivitě a závěry takového meetingu se mohou ztrácet v mlhách.
Chceme vám představit způsob, jak je možné sledovat podstatné informace, například o probíhajících projektech, přístupným způsobem pro jednotlivce, pracovní týmy, ale i celé firmy. Nejedná se přímo o nástroj pro řízení projektů (například Microsoft Project), který vám umožní sledovat do detailu projekt, jeho plnění, alokování zdrojů a další hlediska, která potřebujete mít pod kontrolou pro úspěšnou realizaci. Jenom nastavení takového programu zabere spoustu času a je třeba disponovat odborníky, kterým takové nastavení parametrů projektu v programu zabere méně času než jeho samotná realizace.
Naše firma uvádí na trh webovou část (webpartu) pro platformu Microsoft SharePoint, která umožňuje shromažďovat a přinášet informace, třeba právě o projektech, jednoduchým a uživatelsky příjemným způsobem.

Platforma Microsoft SharePoint

Není cílem tohoto článku seznámit čtenáře detailně s platformou Microsoft SharePoint. Pro informaci bych jen chtěl uvést, že na trhu existuje SharePoint Foundation 2010 a SharePoint Server 2010 (pro jednoduchost budeme používat v následujícím textu pro oba označení „SharePoint“, protože popisované řešení je určeno jak pro SharePoint Foundation 2010, tak pro SharePoint Server 2010).
Firmy a organizace mohou používat SharePoint, aby rychle vytvořily různé typy webů, kde mohou spolupracovat na webových stránkách, dokumentech, seznamech, kalendářích a datech.
Platforma SharePoint je všestranná technologie, která umožňuje organizacím a obchodním jednotkám všech velikostí zvýšit efektivitu obchodních procesů a zlepšit týmovou produktivitu, spolu s nástroji pro spolupráci, která pomáhá pracovníkům, aby zůstali ve spojení s organizací, i když jsou mezi nimi organizační nebo geografické hranice. SharePoint umožňuje lidem přistupovat k dokumentům a informacím, které potřebují. Mohou využívat nástroje spolupráce prostřednictvím známého webového rozhraní a denně používaných programů rodiny Microsoft Office.
Pro ty z vás, kteří se chcete seznámit se SharePointem detailněji, doporučuji obrátit se na naše stránky www.emris.cz, kde získáte základní informace, nebo přímo na stránky firmy Microsoft.

Vědět je základ

Pokud jste pracovník, který se jako součást pracovního týmu nebo skupiny účastní na projektech ve firmě, musíte efektivně komunikovat s ostatními členy a vyměňovat si s nimi informace. Komunikace je základní pro úspěšnou týmovou práci. Pokud využíváte „tradiční“ nástroje – tedy e-mail, diskové úložiště souborů, kalendář – brzy narazíte na omezení, která začnou vaši práci a práci vašich kolegů brzdit.
Dohledat poslední mail s informací o ceně, dokument s aktuální konfigurací nabídky zákazníkovi a sledovat své úkoly a další věci není jednoduché.
Možná to ve vaší firmě zatím fungovalo.
Ale fungovalo to opravdu? Probíhaly všechny činnosti opravdu hladce? Dařilo se vám dodržovat termíny? Byli zákazníci vždy spokojeni?
Ruku na srdce, vždycky to neproběhlo bez problémů. Párkrát jsme přetáhli termín, dodali jsme jiné zboží, protože zákazník změnil své požadavky na poslední chvíli a tahle informace se „někam“ zatoulala.
Hledáte a získáváte informace na několika místech, což také nepřispívá ke snadnému plnění přidělených úkolů, a vaše účast na projektu se začíná stávat noční můrou nebo zlým snem. Zejména pak v případě, kdy se účastníte na realizaci několika projektů najednou.

Webová část pro sdílení informací

Webová část pro sdílení informací v SharePointu je určena k tomu, aby shromáždila dostupné informace (třeba o projektu) na jednom místě a tím usnadnila určeným pracovníkům přístup k nim a možnost s nimi pracovat. Není třeba dohledávat složitě informace po firmě a zjišťovat, která z nich je poslední nebo která je platná. Všechno je k dispozici pěkně na jednom místě.

Konfigurace

Webovou část je možné jednoduchým způsobem vložit do stránky jako její oddíl. Pro správnou funkčnost je třeba definovat seznamy a dokumentové knihovny. Z nich pak webová část bere informace a soustřeďuje je a zobrazuje uživatelům v jednom místě.

Uživatelské rozhraní

Uživatelské rozhraní je jednoduché a uživatelsky přehledné. Horní část úvodní záložky Výběr projektu zobrazuje seznam projektů. Pokud si uživatel nějaký projekt zvolí výběrem zaškrtávacího boxu u názvu projektu, zobrazí se jeho detaily v dolní části webparty a zpřístupní se ostatní záložky, které jsou vidět na obrázku.
Přímo z úvodní záložky může uživatel projekty vytvářet, nebo k nim přidávat tzv. subprojekty.
Ve spodní části webparty můžete zvolený projekt upravovat, mazat nebo si můžete zobrazit jeho historii. Pokud je již projekt rozsáhlý a přesahuje možnosti webparty, můžete pro něj vytvořit na SharePointu samostatný projektový web (pomocí tlačítka „Vytvořit projektový web“).
Když vytvoříte projektový web vybraného projektu, automaticky se vám do něj přenesou veškerá související data – tedy dokumenty, schůzky a úkoly, které jste měli vedeny u příslušného projektu.
Ve spodní části se také zobrazují dostupné informace o zvoleném projektu. Jak již bylo uvedeno v předchozí části článku, typ a obsah těchto informací je možné si nadefinovat podle potřeby organizace – např. název projektu, jeho popis, jména účastníků, hodnota projektu a další parametry, které vás zajímají a které chcete sledovat. 
V záložce Seznam dokumentů mají uživatelé k dispozici veškerou dokumentaci, která se vztahuje k projektu. Sem je možné nahrát příslušné dokumenty k projektu. Knihovna má nastavené verzování a samozřejmě respektuje nastavená oprávnění.
V záložce Úkoly se zobrazují úkoly přidělené jednotlivým uživatelům, kteří se na realizaci projektu podílejí. Úkoly pro pracovníky lze zadávat přímo z této záložky ve webové části a přenést je přímo do kalendáře.
Časová osa reprezentuje časové milníky projektu, schůzky jednotlivých aktérů a podobně. Schůzky účastníků je samozřejmě možné zadávat přímo z této záložky.
Záložka Souhrnné informace pak poskytuje souhrnné informace o projektu – kolik dokumentů přísluší k projektu, kolik úkolů bylo přiděleno v jeho rámci. Tuto „výstupní sestavu“ projektu je možné i seskupovat (kolik úkolů již bylo splněno).

Závěrečné shrnutí

Úspěšná realizace projektů je klíčem k úspěšné činnosti firmy. Účastníci projektu musí mít přehled a správné informace dostupné v kteroukoli dobu.
Hlavní výhoda představeného řešení již byla několikrát uvedena v článku výše – všechny informace a data, která se týkají projektu, jsou dostupná na jednom místě všem pracovníkům. Není třeba složitě přecházet v systému a vyhledávat informace, které člověk potřebuje pro svoji práci. Přístup k informacím se řídí nastavenými uživatelskými právy v SharePointu.
Další nespornou výhodou je variabilita. Při implementaci webové části si můžete definovat informace, které chcete u svých projektů sledovat (sloupečky), vytvořit si pravidla a informace, které chcete sledovat a následně i zobrazovat na webové části.
Webovou část je možné také velmi rychle a snadno implementovat do systému a začít používat. Tak na co čekáte? 

Stanislav ValtrEMRIS