CSP: Konečně ta správná cesta k pořízení Microsoft Online Services

Darina Vodrážková

licenční expert a konzultant DAQUAS
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

Darina Vodrážková

Co nového v licencích SQL Server 2014?

Máme pár dobrých zpráv. I když… všechno záleží na úhlu pohledu. Víte, jaký je rozdíl mezi optimistou a pesimistou? Optimista se domnívá, že svět, ve kterém žijeme, je ten nejlepší ze všech možných. Pesimista se obává…, že to tak skutečně je.


MSDN Platforms: řešení pro profíky

Od loňského června je dostupná nová, speciální edice MSDN s označením MSDN Platforms. Je určena pro provozní IT profesionály, testery, provozní administrátory, projektové manažery a ostatní, kteří se potřebují účastnit procesu návrhu, tvorby, testování a nasazování aplikačního software, zejména serverové infrastruktury, ale nepotřebují Visual Studio nebo jeho pokročilou funkčnost. MSDN Platforms využijí i vývojáři v jiných nástrojích, než je Visual Studio.


Správa softwaru – jste riziková skupina?

Správa softwaru (SAM) – Test magazínu Softwarový QUAS: Jste riziková skupina?


Umíte se zbavit starostí s licencemi?

I když jste si přečetli náš návod na to, jak si udělat pořádek v softwarových prostředcích (SAM), možná dál přemýšlíte, jestli existuje cesta, jak se zodpovědnosti za licence úplně zbavit. Pro jistotu si připomeňme, že software bez licenčních podmínek prakticky ani de iure neexistuje (mezi námi, text licence GNU pro Open Source software je taky poctivých 30 tisíc znaků…), tak se smiřme s tím, že stejně jako je dobré občas si zajít na technologické školení o produktech, tak se vyplatí přinejmenším sem tam zjistit, jestli nestojíme už více než jen jednou nohou v problémech kvůli ignoranci licenčních pravidel.


Nový Office? A proč, prosím vás?!

Je hodně lidí, kteří se netají názorem, že poslední zajímavou změnou a skutečným přínosem IT pro běžného uživatele byl přechod od elektrických psacích strojů a kalkulaček k textovým editorům a tabulkovým procesorům na PC. Mají za to, že od té doby se vlastně nic užitečného neudálo a takzvané nové verze vlastně doopravdy nic nového nepřinášejí. Jednak proto, že všechno podstatné už se před lety stalo, a pak – že úplné novinky jsou k ničemu, protože, když jsme se bez nich obešli až doposud, jistě bez nich budeme umět žít i nadále. A nebudeme se muset nic nového učit.



Software „v přechodu“ - díl III.

Třetí – a snad již závěrečný – díl seriálu o SAM – správě softwarových prostředků a aktiv (Software Asset Managementu) řeší především řízené pohyby softwaru uvnitř organizace i dovnitř a ven. Navazuje na předchozí opusy Software z jiné strany a Software jako v pokojíčku – aneb nám uklízí SAM.


Software jako v pokojíčku – díl II. – aneb Nám uklízí SAM

V předchozím díle miniseriálku o správném nakládání se softwarovými licencemi jsme se jim věnovali především z účetního pohledu, protože „cifršpióni“ jsou na pořádek metr. Problém je ovšem často v tom, že je jim IT problematika na hony vzdálená a nesrozumitelná (jen těžko budete hledat například konzervativnější uživatele, než z řad účtařů).


Software z jiné strany

Život se softwarem je velmi pestrý. Jakmile si vybereme, čeho a s jakými produkty chceme dosáhnout, následuje pasáž, ve které skutečně jen málo IT profesionálů nachází zalíbení, ale přesto je s užíváním softwaru neoddělitelně spjata. Je potřeba zjistit, kolik kterých licencí budeme potřebovat, aby řešení neporušilo žádná autorská práva, pak musíme rozhodnout, jakým způsobem licence pořídíme (obvykle je k mání víc než jen jedna cesta), a taky najít způsob, jak se s nimi vyrovná naše účtárna.


Ať slouží!

Poslední dobou se stále častěji prezentacemi, články, webovými stránkami a obchodními rozpravami mrská sousloví „jako služba“. Software jako služba, platforma jako služba, infrastruktura jako služba… IT jako služba… A dost možná, že se v té větě skrývá tajemství. Tajemství, které odhaluje, proč stále častěji dochází k neshodám až konfliktům mezi „dodavateli“ a „odběrateli“ IT. IT totiž nemá být „jako služba“. IT je služba! Respektive: potíže nastávají právě tehdy, když IT službu neposkytuje, když si dodavatelé IT (lhostejno, zda interní či externí) neuvědomují dostatečně, že jejich posláním (anebo i méně vznešeně: náplní jejich práce) je sloužit byznysu, podporovat jeho aktivity, především pak pomáhat mu vydělávat a šetřit peníze.