Microsoft Dynamics 365 Business Central zaujme již svým názvem. Toto ústředí zvládá zásobovat a oživit i lehce kornatící cévy a jeho cloudová varianta se stala snem mnohých, kdo si v čase karantény lámali hlavu, jak zajistit mimotělní oběh. Výměna starého podnikového informačního systému za nový se dá bezesporu srovnat s transplantací srdce. Občas u takové operace pacient i zemře. Popravdě – nejspíš proto, že mu už mnoho času tak jako tak nezbývalo. Těm ostatním úspěšný zákrok přidá novou energii, dovolí jim změnit mnohé špatné návyky a otevře dveře k dalším vítězstvím.
Business Central je moderní ERP, tedy řešení, které umožňuje firmám propojit řízení podnikových procesů. Podotýkám, že se nejedná o úplně nový produkt, ale o zdokonalený systém Navision (NAV), na který Business Central navazuje. Obsahuje všechny aplikace, které nabízel NAV, přepracované tak, aby fungovaly plynule a soudržně v cloudu. Oproti NAV má Business Central dokonalejší vyhledávání funkcí či požadavků a snadnější integraci s dalšími produkty a službami společnosti Microsoft i aplikacemi třetích stran dostupnými na AppSource.
Tento snadno škálovatelný ERP systém může využít i jednotlivec, start-up, i velká korporace. Obchodní ředitel dík němu bez dlouhého vyhledávání zjistí okamžitý stav zakázky či zásob na skladu. Finanční ředitel vidí v reálném čase stav závazků a budgetu, může předpokládat prodlevy plateb, modelovat i sledovat dopady různých opatření. Při každém novém kroku vás prostě příjemně překvapí, jak jednoduše Business Central vydá data, která jste dříve usilovně hledali. V cloudové verzi Business Central dochází pravidelně k automatickým aktualizacím, což krom nákladů na hardware a jeho provoz šetří i náklady za specializovaného IT technika.
S hlavou v oblacích
V dnešní době čím dál častěji požadujeme flexibilitu a mobilitu, a Business Central ji poskytuje. Home office není překážkou. Do systému můžete vstoupit nejen z notebooku, ale i tabletu či mobilního telefonu, což potěší hlavně obchodní zástupce na cestách při uzavírání obchodů, jednání o smlouvě nebo zajišťování dostatečného množství zboží na skladě.
Cloud přidává k Business Central i umělou inteligenci, s možností předpokládat budoucí vývoj finančních prostředků i zásob zboží na skladu. Tuto službu ocení manažeři při plánování a ušetří tak spoustu nadbytečných výdajů. Finanční ředitel ji může využít při sestavování rozpočtu, výrobní ředitel zase k plánování výroby konkrétní zakázky.
ALL-IN-ONE, přes e-mail k zaplacené faktuře
Business Central lze rozšiřovat o další funkce pomocí Microsoft AppSource, kde je už několik aplikací, které jsou nadstavbou nad systémem a řeší třeba oborová specifika pro automobilové a strojírenské firmy. Implementaci oživí integrace s aplikacemi Office 365, Outlook, SharePoint, Power Apps, Power Automate a Power BI. Mimo služby Microsoft je možné napojit Business Central i do prostředí Amazon či eBay. Samozřejmě v rukou dobrého a šikovného správce může být integrována spousta dalších aplikací.
Schopnost ovládat přímo z Outlooku Skrze e-mail objednávky včetně kompletního přehledu komunikace, faktury, sklady i postup daného kontraktu je snem každého dobrého obchodníka. Firma na tom však získá také: při odchodu obchodníka ze společnosti či na jinou pozici jeho „know-how“ a kontakty zůstanou na místě. Na tom místě, kam si je zapsal – v Business Central. Nedochází k duplicitním záznamům o zákaznících a jsou eliminovány zastaralé reporty, kde „ústřední Excel“ není propojen se systémem, obsahuje neaktuální data a ještě vyžaduje kupu manuálních procesů. V tomto systému jsou veškerá data neustále aktualizována nejen ve vytvořeném excelovském seznamu, ale i ve všech grafech, tabulkách i diagramech, které mohou být vytvořeny pomocí Power BI.
Za kolik?
Záleží jen na zákazníkovi, kolik funkcí dokáže opravdu využít a pracovat s nimi. Jednotlivé funkce se dělí do uživatelských rozhraní založených na takzvaných rolích. Uživatele tedy nemusí zatěžovat data a informace, kterými se nezabývá. Zákazník si určí, kolik bude mít uživatelů, co budou dělat a jak často za ně bude platit (ročně/měsíčně). Využití Business Central umožňují tři základní druhy licencí – Team Member, Essential a Premium. V ceně licencí pro uživatele jsou již zahrnuty náklady na hardware, jeho provoz, zálohování (včetně geo-redundance), zajištění vysoké dostupnosti, provoz a správu databáze, aktualizace a mnoho dalších prvků a úkonů, které při provozu on-premise musí zákazník zaplatit zvlášť. Team Member (za pouhých 200 Kč měsíčně) může vytvářet kontakty, schvalovat i nahlížet do záznamů, ale jeho správa je omezena. Essential (za cca 1500 Kč/měsíc) zajistí plnohodnotné funkce pro obchodníka, všechny finanční či jiné funkce pro běžný chod společnosti. V licenci Premium za cca 2500 Kč měsíčně je dostupná personalistika, výroba a ostatní funkce pro mnohem větší až mezinárodní společnosti.
Nudíte se? Kupte si medvídka mývala!
Nevíte, kam dřív, a vaší nejcennější komoditou je čas, který chcete trávit užitečně? Kupte si Business Central. Implementace je rychlá, cloudové řešení je připraveno k okamžitému použití. Všechno, co potřebujete pro svou práci, budete mít jako na talíři. Mobilita, flexibilita, manažerský přehled, to jsou nejlepší a nejdůležitější charakteristiky Business Central. Nechte si předvést zkušební verzi a uvidíte, že vás nejen příjemně překvapí, ale stane se i inspirací pro efektivnější pracovní postupy.