Hledáme nové kolegy!

Digitální transformace, moderní kancelář, týmová spolupráce, sdílení informací, efektivita, bezpečnost. To jsou pojmy, které nás každý den bombardují ze všech stran. Řečeno lidskou řeči: Využijte co nejlépe možnosti současného IT pro usnadnění práce uživatelů a podporu každodenních činností. Microsoft, v rámci svého balíku M365, přináší zajímavou kombinaci aplikací a služeb, které vám s tím mohou pomoci.

externí autořiexterní autoři
Cloud ServicesCloud Services
10.04.2019 11:51:0010.04.2019 11:51:00

externí autoři

externí přispěvatelé magazínu softwarový QUAS

DAQUAS
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

S čím vám pomůže Microsoft 365?

Digitální transformace, moderní kancelář, týmová spolupráce, sdílení informací, efektivita, bezpečnost. To jsou pojmy, které nás každý den bombardují ze všech stran. Řečeno lidskou řeči: Využijte co nejlépe možnosti současného IT pro usnadnění práce uživatelů a podporu každodenních činností. Microsoft, v rámci svého balíku M365, přináší zajímavou kombinaci aplikací a služeb, které vám s tím mohou pomoci.

Co to vlastně je

M365 přináší řešení pro vytvoření bezpečného a snadno spravovatelného prostředí pro spolupráci a sdílení informací. Je dostupný formou předplatného, v plánech M365 Business, F1, E3 a E5. Volba plánu závisí na potřebách konkrétního uživatele.

Zahrnuje v sobě následující produkty a služby:

  1. Kancelářský balík Office 365
    Obsahuje aplikace a služby, které odpovídají standardním plánům O365 Business, F1, E3, nebo E5.
  2. Licenci operačního systému Windows 10 Pro u plánu Business a Windows 10 Enterprise u ostatních plánů. To umožňuje snadno sjednotit operační systém pracovních stanic a zjednodušit tak jejich správu.
  3. Enterprise mobility a security, balíček pro správu a zabezpečení mobilních zařízení s operačním systémem Windows, MacOS, iOS nebo Android, správu a zabezpečení uživatelských identit a ochranu informací.

Přechod na M365

Velkou výhodou M365, jako cloudové služby, je rychlá implementace do firmy. V případě, že v současnosti využíváte předplatné O365, stačí vyměnit uživatelům licence za M365, nastavit centrální správu mobilních zařízení a zařízení do ní zaregistrovat.

Pokud nejste uživateli O365, čekají vás následující kroky:

  1. Založení tenantu a nákup předplatného dle zvoleného plánu M365. Tenant se automaticky založí při prvním nákupu předplatného.
  2. Přidání domény do tenantu.
    Nový tenant se automaticky vytvoří na doméně vášnázev.onmicrosoft.com. Následně do něho můžete přidat svou vlastní doménu, kterou chcete používat. Ověření vlastnictví domény a její přidání provedete nastavením DNS záznamů, dle požadavků zobrazených průvodcem.
  3. Vytvoření uživatelů a přiřazení licencí
    Uživatele v novém tenantu můžete založit třemi způsoby – manuálně v administračním portálu, importem csv souboru, replikací z interního Active Directory nebo migrací z existujícího Exchange serveru. Samozřejmostí je i možnost migrace uživatelských mailboxů. Pro provedení migrace nabízí M365 přehledné průvodce.
  4. Definování konfiguračních profilů koncových zařízení a bezpečnostních požadavků.
    Ty budou následně aplikovány na zaregistrovaná zařízení a zajistí nastavení jejich konfigurace dle požadavků vaší společnosti.
  5. Zaregistrování koncových zařízení do M365.
    Zaregistrování zařízení můžete u nových firemních zařízení provést prostřednictvím funkce Autopilot, nebo manuálně v konfiguraci uživatelských účtů systému Windows 10.

Jednotlivými kroky provede administrátora přehledný průvodce v administračním portálu.

Přínosy M365

M365 zachovává všechny výhody O365 a přidává k nim centrální správu koncových zařízení a vyšší úroveň zabezpečení dat. Umožňuje firmám využít technologie, které by, při implementaci na vlastní infrastruktuře, vyžadovaly vysoké investice do licencí, hardwaru a implementačních prací.

Vedení společnosti určitě ocení:

  1. Předvídatelné náklady na IT – díky měsíčnímu předplatnému, které je účtováno podle aktuálního počtu licencí. Kdykoli můžete uživatele přidat, odebrat, nebo změnit jeho předplatné. Platíte tak pravidelnou částku dle skutečně používaných služeb.
  2. Vždy aktuální verze produktů a služeb, které jsou k dispozici pro Windows, MacOS, iOS i Android a neustále se rozvíjejí.
  3. Snadnou týmovou spolupráci a bezpečné sdílení informací pomocí OneDrive for Business, SharePoint Online, Teams nebo Yammer.
  4. Spolehlivé videokonference a online schůzky prostřednictvím aplikace Teams, které mohou významně šetřit čas i náklady. Zkušenosti ukazují, že online schůzky jsou obvykle kratší a dají se operativněji plánovat. Navíc odpadají časové a finanční náklady na cestování účastníků.
  5. Vysokou úroveň bezpečnosti dat – vaše firemní data budou v bezpečí bez ohledu na to, zda uživatelé používají firemní nebo soukromá zařízení. Administrátor vidí, zda jednotlivá zařízení splňují definované bezpečnostní požadavky. Zařízením, která je nesplňují, může pomocí vytvořených pravidel automaticky omezit nebo zakázat přístup k firemním datům. V případě ztráty zařízení nebo odchodu zaměstnance může firemní data vymazat.

IT oddělení ušetří čas díky:

  1. zjednodušení správy koncových zařízení bez ohledu na používaný operační systém.
    Administrátor může centrálně definovat bezpečnostní požadavky pro jednotlivá zařízení, jejich konfigurační profily i aplikace, které na ně mají být instalovány. Zároveň na administračním portalu vidí stav zařízení, jejich soulad s bezpečnostními požadavky, instalované aplikace a množství dalších informací.
  2. snadné instalaci a konfiguraci nových zařízení pomocí funkce Autopilot.
    Uživatel při prvním spuštění nového zařízení s operačním systémem Windows 10 zadá pouze své přihlašovací údaje do M365. Následně proběhne automatická registrace zařízení do centrální správy, jeho konfigurace a instalace požadovaných aplikací dle přiřazených konfiguračních profilů.
  3. jednotnému přihlašování do firemních aplikací a integraci M365 s interním Active Directory.
  4. sjednocení operačního systému pracovních stanic na verzi Windows 10 Pro nebo Enterprise (dle edice předplatného).

Důležité je uvědomit si, že náprava zanedbaných otázek ochrany dat, zálohování, dostupnosti, standardizace, na které prostě za běžného chodu firmy nebyl čas nebo ani peníze, se dá s pomocí vhodné edice Microsoft 365 vyřešit poměrně velmi rychle, snadno (samozřejmě vedle Průvodců ve službě je užitečné mít i Průvodce lidského, zkušeného partnera, který se nové možnosti nebude teprve učit) a za velmi přijatelných nákladů, které se začnou obratem vracet – dík sníženým rizikům a zvýšené flexibilitě a akceschopnosti takto vybavené firmy. A o tu jde našim uživatelům nejčastěji a nejvíc.

Vojtěch Krejčíř, NAUTA