externí autoři

externí přispěvatelé magazínu softwarový QUAS ALSO Czech Republic s.r.o.
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

externí autoři

Budoucnost ERP: Money a Microsoft Office

Už je tomu hodně dávno, co si na každou operaci musel uživatel PC napsat vlastní skript. V dnešní době existuje program prakticky na cokoliv, a ne jeden. Většinou si uživatel může vybrat z desítek aplikací od freeware utilit až po systémy renomovaných firem. To platí i ve světě ERP. Přestože u informačních systémů i dnes zůstávají hlavním kritériem ve výběrovém řízení jejich funkce, stále častěji se prosazuje i otázka: „Naučíme se s tím, krucinál, vůbec někdy pracovat?“


SharePoint a metadata

V článku Na jaře řádně provětrejte firemní dokumenty v 72. čísle softwarového QUASU jsme se dotkli tématu metadat, atributů, které můžeme přiřazovat dokumentům v systému SharePoint. Jelikož metadata (data o datech) spolu se souvisejícími koncepty, jako jsou sloupce či typy obsahu, tvoří jedny ze základních kamenů, na kterých SharePoint staví, nebude na škodu se tématu věnovat poněkud podrobněji.


Nasazení Windows 7 pomocí SC Configuration Manager

V tomto stručném povídání o jedné akci ze života společnosti KPCS, která je také partnerem DAQUASu v uskupení Value : Inspiration : Partnership, popíšeme využití System Center Configuration Manageru 2007 R2 jako nástroje, který natolik výrazně zjednoduší a zrychlí migraci desktopových zařízení, že by se snad vyplatilo jej používat i jen k takovým příležitostem. On je ovšem výborně použitelný a efektivní také během všedních dnů oddělení IT, kdy sice nepřinese tolik vzrušení z hromadného nasazování nových verzí, ale může právě elegantně a spolehlivě ušetřit čas věnovaný relativně nudným, ale pořád nutným úkonům profylaxe. Vzrušení si pak můžete najít někde úplně jinde. V naší branži o ně přeci nouze není...


Produkty Microsoft System Center

Produktová řada System Center je poměrně rozsáhlá rodina nástrojů, které jsou určeny pro správu IT prostředí. Schopnosti rodiny jako celku nejsou mezi IT profesionály příliš známé. Daleko častěji se objevují pouze implementace dílčích produktů bez dalšího rozšiřování a integrace.


BI, SQL a Excel

V článku Seznamte se s BI (najdete jej i na www.daquas.cz/quas) jsme se seznámili s tím, co je BI (Business Intelligence) a jak pomáhá měnit prostá a místy nepřehledná data v informace. Pro mnoho firem je ovšem pojem Business Intelligence poněkud vzdálený. Zdá se jim, že je to příliš drahá a tedy nedostupná záležitost, a také jsou zvyklé na to, že potřebné údaje vykoukají z excelovských tabulek, jen co si do nich sesbírají ta správná čísla. Pojďme se tedy podívat na to, co může nabídnout BI pro uživatele ze strany klientské aplikace Microsoft Excel! Rovnou ale prozradím, že úmyslem tohoto článku je ukázat vám, jak Excel na obrazovce dává živoucí smysl SQL Serveru s BI na pozadí. Síla a komfort užívání těchto dvou nástrojů pohromadě způsobí, že návratnost investice do BI řešení si dokáže velmi rychle představit každý chytrý ekonom, plánovač, marketingář, obchodník.


Double-Take: vysoká dostupnost ve Windows

Zajištění vysoké dostupnosti online a geografické ochrany – Disaster Recovery – je v poslední době stále důležitějším aspektem budování moderní IT infrastruktury. V následujícím článku bychom rádi představili špičku mezi řešeními pro tuto oblast – nástroje Double-Take. Jde o spolehlivé replikační a zálohovací systémy zajišťující obnovu dat i aplikací – tj. kompletní funkcionality serverů – i v případě úplného výpadku datacentra nebo dokonce jeho zničení. Díky ucelenému portfoliu se členové této rodiny hodí do jakékoli infrastruktury. V případě operačních systémů Microsoft Windows, clusterového řešení Microsoft Cluster Server a virtualizačního řešení Microsoft Hyper-V nabízí při zachování stoprocentní kompatibility tolik cenný rozměr geografické ochrany dat za zlomek ceny obvyklé u ostatních obdobných řešení.


Seznamte se s BI

S pojmem Business Intelligence (BI) se v průběhu posledních let setkáváme čím dál tím častěji a s trochou nadsázky se dá říct, že už nám téměř zlidověl. Ohánějí se jím nejen dodavatelé nejrůznějších informačních systémů a zástupci konzultačních firem, ale také výše či níže postavený management společností téměř libovolné velikosti. I přesto je pro spoustu lidí problematika BI zahalena rouškou tajemství a oni pouze tuší, k čemu je celá ta věc dobrá, jak vlastně funguje a jaký užitek by právě jim mohla přinést.


Nový způsob komunikace – Office Communicator, Live Meeting

Trávíte cestami na hodinovou poradu/schůzku/školení i dvojnásobně dlouhý čas? Potřebujete spolupracovat s kolegy mnohem efektivněji, ať jsou kdekoliv? Chcete získat okamžité úspory – nižší náklady na cestování, telefonní poplatky atd.? Pokud jste si alespoň na jednu otázku odpověděli ANO, pojďte se seznámit s řešením, které revolučně rozšiřuje způsoby a možnosti komunikace. Jedná se o aplikace Office Communicator a Live Meeting společnosti Microsoft.


Už není proč čekat: SharePoint 2010

Nová verze pokračuje v trendu z roku 2007. Přináší řadu významných vylepšení a rozšíření, která mají usnadnit práci a zvýšit efektivitu jednotlivce i pracovních skupin. Jednou ze změn je i skutečnost, že nový SharePoint 2010 (a stejně tak i SharePoint Foundation 2010, nástupce Windows SharePoint Services 3.0) je k dispozici pouze v 64bitové verzi. To proto, že vlastnosti obsažené v nové verzi SharePointu lépe spolupracují a lépe využívají výkonnosti, kterou 64bitová platforma poskytuje. My se však v tomto článku budeme zabývat především změnami z pohledu uživatele.


Na jaře řádně provětrejte firemní dokumenty s SharePointem

V časopisu softwarový QUAS 71 jsme se začali zabývat týmovou posilou zvanou SharePoint. Protože jsme ale přesvědčeni, že technologie, které nabízí, mohou opravdu významně vylepšit život podniku a že dříve nebo později k jejich použití dospěje kdekterá schopná firma, jež se chce dále rozvíjet, budeme se jim věnovat intenzivně a vytrvale. Tentokrát si SharePoint přiblížíme především jako systém pro správu dokumentů.